Yvon Jaspers (foto: KRO - fotograaf: Roland J Reijnders) Het vijfde seizoen van KRO’s ‘Boer Zoekt Vrouw’ heeft alle records gebroken. Week aan week was Nederland in de ban van de zoektocht naar liefde van boer Annemarie, Frank, Gijsbert, Marcel en Richard. De meest bekeken aflevering trok 5,4 miljoen kijkers op 30 januari jl. Met een gemiddelde van 4,6 miljoen kijkers haalde de reeks 30% meer kijkers dan het vierde seizoen.

Mediadirecteur Taco Rijssemus: ‘Fantastisch dat weer zoveel mensen van het programma hebben genoten. Waar het natuurlijk echt om draait, is de liefde. Ik ben heel trots dat vorige week, met de geboorte van de laatste twee BZV-baby’s Jelmer en Dirk, ons programma inmiddels 18 BZV-baby’s heeft voortgebracht.’

Feiten televisie

De meest bekeken aflevering van 30 januari jl. (met boer Richard in de hoofdrol) trok 5,4 miljoen kijkers met een kijktijdaandeel van 60%. Gemiddeld haalde de reeks 4,6 miljoen kijkers (30% meer dan het vierde seizoen). De afsluitende aflevering van 27 februari jl. was ook de best bekeken van de vijf seizoenen met bijna 5,2 miljoen kijkers. Er keken gemiddeld 57% vrouwen en 43% mannen, 49% van de kijkers was jonger dan 50.


Feiten online

Tussen 12 december en 20 februari is de site van ‘Boer Zoekt Vrouw’ 7 miljoen keer bezocht. De uitzendingen zijn online bijna 4 miljoen keer bekeken Gemiddeld trok de site ruim 600.000 bezoekers (120% meer dan het vierde seizoen) per week. De uitzending waarin Annemarie, Frank en Marcel hun keuze maakten, zorgde voor een topaantal bezoekers van 724.870 bezoekers. Op Twitter heeft de BZV-site 8000 volgers en Boer zoekt Vrouw was op zondagavond standaard trending topic.